Rurouni Kenshin Densetsu no Saigo-hen gyorsvélemény

31Azt hiszem, a lelkesedésem túlságosan megcsappant – mentségemre szóljon, hogy épp a Korra legendájában tapicskolok, és kissé nehézkes az egyik fandomból átmászni a másikba.

Azért így is szégyellem magam. Az első filmnél F5-re hasalás ment kicsivel a dvd-megjelenés előtt, hogy hol van már. A másodiknál nem sokkal a megjelenés után kaptam le a videót. Most meg… Öh… elfelejtettem, mikor jön ki a dvd, és amikor szóltak, akkor se rohantam, hogy úúú, film :S

Maga a film se könnyítette meg az életem. Kétszer kezdtem el, és háromszorra sikerült végignézni, pedig Kenshin. Csak hát, nem az igazi. A második résszel is voltak bajaim, de itt valahogy sikerült ezeket kimaxolni.

Hiko nagyon rendben van, bár nem menőzhet eleget. Az így is átjön, hogy örüljünk, hogy ő nem harcol, mert unalmasan, fél perc alatt vége lenne minden akciónak 😀 Baka deshizik is, meg jók a szövegei, Fukuyama Masaharu pedig brillírozik.

Kenshin nagyon érthetően szenveleg, de néha tényleg tele van a hócipőm a melodrámával. Hol vannak a manga trade mark vicceskedő jelenetei? (Az kevés volt, hogy Sano a kórházban nem veszi észre Kaoru hiányát.)

Shishio hajója egy ekkora bazi nagy hombárnak feltehetően sekély part menti vizeken cirkál, okay.

Kaorunál sikerült a jinchuus résszel egybemosni a dolgokat, és valami nagyon weird lett a vége. Nem értem, miért kellett az elrablása és a tengerbe potyogtatása. Nem látom be, miért nem tudták úgy átvariálni a sztorit, hogy Kenshin 1. magától menjen Hikóhoz 2. kétségbeesetten meg akarja tanulni a végső technikát. Az itteni megoldás gagyi.

Ito Hirobumi kiakasztott. Sikerült megismételni a megismételhetetlent: újabb nagy formátumú pasasból csináltak baromarcot, teljesen feleslegesen. Kezet foghat Yamagatával. És mi a szar ez, hogy kivégeztetjük Kenshint? Nem Shishio-tempó…

Aoshi nettó felesleges, és irritáló, Okina elrohangászása, hogy megállítsa, nevetséges. Mindketten OOC-k. Misao, aki hátba dobja Aoshit, na, ő meg végképp. Jesszusom. Komolyan??? Mangában is keménykedik ugyan, de Kenshin egy idő után helyre teszi. És ez így van jól. Nameg Aoshi bűnrossz pszicho vigyora, áhhhhhhh, nem. Nem ilyen. Aoshi az intellektuálisan pszicho vigyort tolja, nem a kattant pszichót (az Sojiro). Illetve na, nem tudom jól körülírni. De nem ilyen. Nekem ez is számít sajnos.

A Kuzu ryu sen viszont elég kúl lett. Csak az nem derül ki, hogy akkor itt most ez akar-e lenni a végső technika.

Kenshin “kivégzésénél” szakadt el nálam végképp valami, mert innentől elég volt egy-egy apró baromság, és kész, könnyesre röhögtem magam. Saito, amint átvedlik harc közben, vagy hát leráncigálódik róla a kis kimonó, mert az micsoda remek álca, hogy egyenruhára vesz hóhérkodós szerkót. Fujipótlék és Usui halála? 😀 Jézusom, mi a szarnak van a Juppongatana úgy egyáltalán? 😀 Taknyos kis közrendőr, új korért mindent érdemes blablabla, Saito meg, “thx, szép volt, R. I. P.”. (Ez nyilván patetikus akart lenni, de pathetic inkább.)

Ezt a tomoés szálat már igazán illene kibontani, mert az a pofátlan mennyiségű újrahasznosítás, amit a rendező úr végez, az már-már csodálatra méltó. Ha valaha lesz folytatás, követelem, hogy ki ne maradjon a “Tomoe Kiyosato miatt zokog” flessbekk! (Így a harmadik filmre már ez is kínos és vicces, nem pedig rém megindító.) Nameg, komolyan, Hoji jön azzal, hogy névsorolvas, és bár az angol felirat egyáltalán nem korrekt (egy csomó névnél kiszűrtem a problémákat, mert elég penge vagyok tartományokból), de ha tényleg képes azt is mondani, hogy “ja, meg itt volt ez a Kiyosato Akira kölyök, aki épp lagzira készült“, akkor az már tényleg röhej, most komolyan, szájbarágás a köbön – felesleges.

Hojinál viszont az jutott eszembe, hogy mekkora jó lenne neki Scherer Péter magyar hangnak 🙂 Teljesen ugyanaz a hangszín 🙂

Az kevésbé dicséretes, hogy a kezembe temettem az arcom, amikor ő közölte Shishióval, mennyit harcolhat, mintha valami orvos lenne…

Kenshin belépője a Rengokun elég látványos, pazar kis mozdulatokat mutat be, szerintem Watsuki ezt imádta 🙂

A Juppongatana bemutatása, késssssssssz, atyaúregyisten, hol volt a forgatókönyvíró, és mi a fenét művelt a sztorimmal? 😆 Egy-egy mondat mindenkire, csá, hát ezért állati felesleges a csapat :mrgreen: Sano meg közli, hogy hát ő se komálja a kormányt – helló, ez kimaradt, rémlik? Mármint Sano háttere. Miért is utáljuk a kormányt?

Sojiro karaktere szerintem a manga ismerete nélkül nem valami értelmes :/ Oké, hogy idegösszeroppanunk, de miért is?

Értem, hogy tényleg nincs mindenre idő, de a mangában volt legalább pici próbálkozás arra, hogy kimagyarázzuk, Shishio kardja nem ad hoc lángol. A vállharapósdin is vihogtam egy sort, istenem, mangában elmegy, de ott is legalább fél mondattal helyre tette a dolgot Watsuki azzal, hogy szó szerint bekajál az erős a gyengéből, kevésbé van vámpír-felhangja 😀

Sano van még nagyon rendben, mangában is nonstop merő vér, és filmen elég látványos, hogy Aoshi, majd Anji, végül Shishio is péppé veri. A végére azért sajnáltam szegényt, valahogy nála mindig fájdalmasabb a megvalósítás, mint Kenshinnél, és olyan, mintha ő szívta volna meg legjobban a harcokat. (Egyben respect Aoki-sannak, aki úgy két liter művért őrizgethetett a pofazacskóiban a harcjeleneteknél.)

A mindenki vs Shishio részleg elejét még élveztem, aztán mikor Kenshin magához tér, fellélegeztem, hogy hallelúja, nincs Aoshi, amúgy is nettó baromság lenne, elvégre semmi köze Shishióhoz, és ne erőltessük tovább a pasast. Erre nem bepofátlankodik a képernyőre! Ráadásul az az itt végtelenül röhej indoka van erre, hogy nehogy más nyomja le Kenshint. Haha, na persze, ne titkold, hogy beleestél a Kuzu ryu sen miatt, és jöttél utána 😛

Yumi jó. Ő tényleg jó. Leszámítva persze, hogy normál hátteret ő se kap. De a jelenete tetszik.

Az kevésbé, hogy ami mangában elmegy, mert néma, az itt most hangos, és azok a hörgések, atyám… 😆 Inkább maradok a 72-es betűméretű gruaaaa-knál 😀 Igaz, a Kenshin vs Shishio tántorgósdi ezzel együtt is szépen van megvalósítva, mert mangában dettó így szerencsétlenkednek már a végén.

Az Amakakeru Ryu no Hirameki pont ugyanolyan felesleges, mint az első filmes spécizés, igaz, mivel ez végső tech, ezért kiérdemli a nevet. Csak nem elég látványos 😦 De mindig mondom, hogy a Kenshin a filmvásznon lehet az igazi, egy vacak monitor és tévé kevés hozzá.

Azt hiszem, jól mutatja a lelkiállapotom, hogy az ARNH után azon drukkoltam, hogy gyulladjon már ki Shishio, és hadd menjek ki sétálni… Az kevéssé zavart, hogy Shishio öngyulladósdija megint csak nem kap magyarázatot.

A koreográfia és az, hogy a főhadiszállás a hajó, nem egy hegy gyomra, valamennyire mentik ezt a részt (tessék, van, hogy értelmesen írnak át dolgokat), de kérem szépen, ez nagyon kevés az üdvösséghez…

Kaorut és Yahikót nem zavarják a hullák. Nemt’om, engem igen. Belerondít a Meiji-látképbe ez a sok halott zsaru és Shishio-bérenc.

Jön Ito a végén, és sajnos az agyam akaratlanul is az Avatárra asszociált: “oh, you’re still here? – oh, you’re still a jerk?”. Aztán egzecíroztatja a rendőrséget, és a full Kenshingumi úgy néz, hogy “oké-oké, most már mehetünk átöltözni meg bekötni a sebeinket?” 😆 Aztán mindenki elsántikál valakire támaszkodva, Saito meg mogorván néz, hogy nem hozták ki a nejét, és durcásan elvonul másfele, véletlen se sántítva; hiába, na, Hijikata-san elvárásai után egy Meiji-csata lófül 😀

Hát a vége nagyon szép, csak… Én itt már tényleg ott tartottam, hogy basszus, falevéllel lánykérés? 😀 Viszont a trilógia okán elgondolkodtam, hogy felülbírálom az avatáros problémám, miszerint relatíve kevés interakcióval hoztak össze canon párost a végére – itt még annyi interakció se volt 😆 Mármint jó, akadtak közös részek, meg Kenshin kész hullámsírba ugrálni Kaoruért, meg Kaoru izgul Kenshinért, de ennyiben kimerült az egész, az első filmes alapozás még rendben volt, de amikor így pl. Megumi önhatalmúlag rásózta Kenshinre azt a cuccot, amit az eredetileg Kaorutól kapott, az szimbolikában valahol megborította picit ezt a kishajót (azt ne mondja nekem senki, hogy belelátok már mindenbe mindent, mert az a cucc elég fontos, ld. első film). Mangában sincs persze ez sokkal másként, csak ott ugye több az esemény, több hely / idő van kapcsolatépítgetni, filmen inkább kényszeres. Kaoru befogadja Kenshint > Kenshin nonstop megmenti Kaorut > PROFIT majdnemlánykérés. Illetve mangában mókásabb, hogy fordított a felállás, mert Kenshin olyan szinten töketlen, hogy még 😀 Elveszett ez az apró-pici poén is.
Igazából lehet, hogy már csakazértisből morgok ezen, tényleg pihentetem egy darabig a trilógiát, aztán egybe megnézem megint, talán jobb véleményem lesz erről is 🙂 (Meg igyekszem teljesen elfeledkezni a mangáról, miközben nézem 🙄 )

Szóval így összességében… Nem tudom. Látványos. Jó. De mi a szarért kellett ez a sok értelmetlen átírás, felesleges sallang, időhúzás (a kivégzősdi és Aoshi baromira az), kavarás? Sokkal pofásabbat is ki lehetett volna hozni ebből. Ld. első film. De mint az elején is írtam, nem jókor néztem. Más sztoriba vagyok épp szerelmes, és ez erősen közrejátszhatott abban, hogy nem akart átjönni ez a film. Pedig a Kenshint imádom, még mindig. Csak talán ez a verzió nem volt elég jó, hogy visszacsábítson. Nem tudom 😦 És kicsit szomorú vagyok 😦

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: