Az emlékek Cavintont igénylő őre

Ha valami, hát A hobbit arra kellett volna megtanítson, hogy nagyon rossz ötlet film előtt könyvet olvasni. Ettől függetlenül én vígan belevágtam Az emlékek őre könyvbe (nagyon régen már olvastam), hogy utána nézzem meg a filmet. Jó tanács mindenkinek: senki ne csinálja ezt utánam…

A könyvtől függetlenül mi volt a bajom a filmmel:
* bamba képű kölyök nonstop premier plánban mutogatása
* a legelején megejtett heveny spoilerezés
* a párbeszédek sokszor Old Spice-ért kiáltanak
* az Örökítő az elcseszett ötleteknek köszönhetően úgy fest, mint egy frissen rendezett körülmények közé került, meleg hobó (nagyon, nagyon awkward az összes emlékátadósdi)
* a hangosbeszélő csak a tapizásért cseszi le Jonasékat, azért nem, mert a napelemeken ródliztak
* az emlékek borzasztóan elcseszetten jelennek meg; attól még, hogy a táncot szarrá kockázódott ringlispílként mutatjuk be, nem művészi lesz,  hanem élvezhetetlen; egy csomó emlék meg egyszerűen nem patetikus, hanem pathetic a film keretein belül (Tienanmen tér), mert túl sok baromságot kell kibírni, mire rájuk kerül a sor
* legjobb haver szabálymán drónpilóta lesz > guess who will hunt you down
* “El kell menned!” *tíz másodperc múlva:* “Ne menj!”, because fuck logic
* a levadászás után kb nyolc ember sasolja a képernyőket, a kis pilótánk mégse bukik le
* “nem mondhatjuk ki többet a nevét!” *az egész tömeg skandálja közben, hogy Jonas* (ez csak rossz kivitelezés, két ötletet rosszul raktak egymás mellé)
* motorral leugratunk a semmibe, de persze kutyabajunk
* kisgyerekkel menetelünk a forróságban majd a tök hidegben, de persze neki is kutyabaja
* egy deka szántóföldet nem mutatnak, holott az elején belógatják, hogy vannak, mert ugye a kaja sem a semmiből terem
* az Örökítő nagyjelenete annyi szirupba fullad, hogy még egy kis adagtól már tényleg kidobná az ember a taccsot
* a modern technológia okán sejteni lehet, hogy nem kéne az utca közepén kitárgyalni a melót, és különben se lenne szabad másoknak beszélni róla, így meg csak az hallja, aki elmegy mellettük
* mi a szarnak térkép, ha kb. mindennek a közepén vagyunk, és bármerre elindulva előbb-utóbb el lehetne érni a határt?
* nem egészen világos a Nagy Terv se, legalábbis az, hogy Jonas honnan szedte elő

A könyv ismeretében mi volt a bajom a filmmel:
* a gyerek csak a pirosat láthatná magától
* hiányoznak a szomszédos placcok, egy db. közösség van a Nagy Büdös Semmiben (holott a Máshol szépsége pont abban rejlik, hogy lehet abban hinni, hogy valaki csak a szomszédba kerül át, nem Eutanáziába)
* fiúk-lányok  vs A / B neműek (bár ez annyira nem hiányzott)
* a ceremónián teljesen feleslegesen van egy csomó plusz kölyök; eredetileg minden évben ötvenen vannak, ráadásul az se stimmel, hogy mindenki kap egy beosztást, meg egy köszönjük a gyerekkorodat-sablont; mindenkinél van sztorizás; a filmen ilyet csak Asher kap, ő is fapados verzióban
* Meryl Streep karaktere – személytelen társadalomhoz személytelen vezetés kéne, nem a Vaslady árnyéka
* az Örökítő háza az öregek otthonánál áll, nem az isten háta mögött (én ezt fontosnak érzem; nincs elszigetelve, illetve szimbolikus is lehet, mert normál körülmények között az időseket lehetne az emlékek őreinek tekinteni)
* az emlékek átadásának módja és az, hogy az Örökítő nem veszti el az emlékeit, vagy ha igen, akkor se kerül ez szóba, pedig fontos
* a világos szemszínt egy ultragagyi anyajegyre cserélték a kiválasztottaknál
* labdázást kapunk rendes lövöldözős játék helyett, amivel ugrik az értelme ennek a háborús emlék után lévő jelenetnek
* Jonas a szökése előtt megkap egy zsák emléket, hogy erős legyen, nem magától lesz az, és nincs sikerélménye
* bicikli helyett motor, mert csak
* anyuci túlságosan szabálymán; a könyvben azért elnézőbb a családjával
* Jonas nem tesz olyan kategorikus kijelentést, mint a könyvben, ahol nagyon hamar leszögezi, hogy szar ez a leszedált rendszer (ill. azt mondja, rosszul tették, hogy egy csomó mindent feladtak a szabályozott életért); csak nagyon langyosan kritizál

Viszont legalább nagyjából jól sikerült megoldani a színérzékelősdi szinte elcseszhetetlen feladatát (a végén ez elég klasszul jön ki, amikor Jonas elpályázása után minden átmegy 1 bitesbe, hogy utána a zárásra 48 bites legyen); apuci nagyjelenetét (a videófelvételen belüli nézőpontváltás is telitalálat); a bicikliket (picit praktikusabbnak tűnnek, mint a Bubi); és az utolsó jelenetet, ami szerintem van olyan homályos, mint a könyvben. Asszem, ennyi.

A forgatókönyvíró rossz esetben csak elmeséltette magának, miről szól a könyv, jobb esetben elolvasta az eredetit, de utána ki is ment a fejéből a nagy része. Akciós napra való film, egyszernézős, Percy Jackson-szindrómás.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: